Coraz bliżej do legalizacji medycznej marihuany! Sejm przyjął ustawę pozwalającą na sprzedaż zabronionych dziś leków w polskich aptekach. Nie byłoby tego sukcesu, gdyby nie heroiczna walka chorych i ich rodzin.
Czteroletnia Ola chorowała na lekooporną padaczkę. Każdego dnia miała kilka ataków, które bezpośrednio zagrażały jej życiu, ponieważ wiązały się z bezdechami.
- Ola przyjmowała 20 ciężkich leków psychotropowych, łącznie ze sterydami. Próbowałam i homeopatii, medycyny chińskiej, wszelakich innych form, które mogłyby Oli pomóc. To leczenie farmakologiczne bardzo ją wyniszczyło. Widać było, że dziecko jest już bardzo zmęczone tą walką - opowiada Paulina Janowicz
Dzieci chore na lekooporną padaczkę ratuje się marihuaną. Głównie legalnym w Polsce olejem CBD produkowanym z konopi siewnej. Olej ten nie ma właściwości psychoaktywnych. Jednak u 1/5 chorych dzieci trzeba dodatkowo zadziałać na receptor CB1 w mózgu, a to jest możliwe tylko przy użyciu THC - substancji psychoaktywnej, którą za zgodą ministerstwa teoretycznie można sprowadzić z zagranicy. Chorzy na raka usiłują się ratować olejem RSO, w którym stężenie THC jest bardzo wysokie. Ten z kolei olej jest całkowicie nielegalny i nowe przepisy także tego nie zmienią.
Paulina Janowicz przeszła całą, żmudną drogę, by uzyskać lek dla córki legalnie, w ramach tzw. importu docelowego. Minister zdrowia przekonywał, że ta procedura gwarantuje chorym dostęp do leków z konopi.
- Procedura sprowadzania konopi indyjskiej trwa blisko rok. Jest to lek, który w swojej monenklaturze ma ratować życie. Więc gdzie tu jest logika? Ola zmarła na początku maja, a susz miał być w aptece z końcem maja. Te trzy tygodnie dzieliły Olę od tego, by wypróbować ten lek. Po prostu nie zdążyłyśmy - mówi Paulina Janowicz.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Tworzenie profili w celu personalizacji treści. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści. Pomiar efektywności treści. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam. Pomiar efektywności reklam. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł. Rozwój i ulepszanie usług. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Pliki cookie służące do dokonywania pomiarów i sprawdzania poprawności funkcjonowania serwisu (oraz inne podobne technologie) umożliwiają nam weryfikację ilości osób, które odwiedzają nasze serwisy, a także pomagają nam ocenić, które strony i treści wideo są przez użytkowników odwiedzane najczęściej. Ponadto, ten rodzaj plików cookie pozwala na sprawdzenie poprawności funkcjonowania serwisu przy pomocy m.in. komunikatów o błędach oraz danych dotyczących czasu ładowania poszczególnych stron i treści wideo. Otrzymane w ten sposób informacje pomagają nam zapewnić właściwą pracę naszych serwisów, aby użytkownicy mogli czerpać przyjemność z oferowanych przez nas usług.
Reklamy
Pliki cookie służące do celów reklamowych (oraz inne podobne technologie) umożliwiają nam utworzenie bazy Twoich zainteresowań, w celu dostarczania Ci odpowiednich reklam oraz w celu oceny skuteczności kampanii reklamowych, a także w innych celach wskazanych poniżej. Ten rodzaj plików cookie jest uruchamiany przez nas oraz przez naszych partnerów. Jeżeli nie wyrazisz zgody na stosowanie plików cookie służących do celów reklamowych, nadal będziesz widzieć reklamy – mogą to jednak być reklamy mniej dopasowane do Twoich upodobań. Ten rodzaj plików cookie możesz samodzielnie włączyć bądź wyłączyć za pomocą przycisku personalizacji znajdującego się po prawej stronie. Wskaż swoje preferencje w zakresie tego, w jaki sposób Uczestnicy Ram IAB mogą zbierać bądź wykorzystywać Twoje dane osobowe w celu personalizacji przy pomocy przycisków znajdujących się poniżej.
Cele TCF IAB:
Poniżej znajdziesz informacje na temat tego, w jaki sposób Zaufani Partnerzy IAB mogą wykorzystywać Twoje dane osobowe.
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Personalizacja treści
Pliki cookie służące do personalizacji treści (oraz inne podobne technologie) umożliwiają nam wybór treści odpowiednio dostosowanych do potrzeb i zainteresowań naszych użytkowników. Personalizacja nie obejmuje reklam. Ten rodzaj plików cookie możesz samodzielnie włączyć bądź wyłączyć za pomocą przycisku personalizacji znajdującego się po prawej stronie.
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Można na przykład dostosować kolejność wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Niezbędne pliki cookie (oraz inne podobne technologie) są potrzebne dla zapewnienia właściwego funkcjonowania naszych serwisów cyfrowych oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Przykładowo, niezbędne pliki cookie mogą być stosowane dla celów logowania, wypełniania formularzy lub udostępnienia użytkownikom innych funkcjonalności w ramach naszych serwisów. Ponadto, niezbędne pliki cookie stosujemy również po to, aby zapewnić bezpieczeństwo i ciągłość funkcjonowania naszych serwisów. Ponieważ wykorzystywanie tego rodzaju pliki cookie jest niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa i funkcjonalności naszych serwisów, nie mogą one zostać wyłączone.
Cele TCF IAB:
Poniżej znajdziesz informacje na temat tego, w jaki sposób Zaufani Partnerzy IAB mogą wykorzystywać Twoje dane osobowe.