RSMP - raport

Siedem rund liczy tegoroczna edycja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Pięć z nich to popularne wśród zawodników i kibiców uznane rajdy o asfaltowej nawierzchni, ale sezon zakończą we wrześniu dwie rundy szutrowe: Rajd Elektrenai na Litwie oraz Rajd Polski, który w tym roku jest także rundą Mistrzostw Europy.

Rajdowe samochody rywalizowały na trasach wielu znanych i lubianych przez zawodników i kibiców odcinków specjalnych, ale po raz pierwszy pojawiły się także w widowiskowym kompleksie Duszniki Arena, na błoniach słynnego Stadionu Śląskiego, czy w centrum Lublina, podobnie jak w Rzeszowie i Świdnicy.  Nowości nie zabraknie również w tym roku.

Rajdy Rzeszowski i Polski to imprezy międzynarodowe zgłoszone do kalendarza FIA, a długość ich odcinków specjalnych wyniesie od 170 do 230 kilometrów. Ich czas trwania (od odbioru administracyjnego do wyników oficjalnych) to maksymalnie 5 dni, ale i zdobycz punktowa jest w tych rajdach podwójna (25, 18, 15 itd. x 2). Pozostałe rundy RSMP będą zgodnie z sugestiami zawodników trwały maksymalnie 3 dni, a rywalizacja będzie przebiegała na trasach oesów liczących od 100 do 120 kilometrów. W „krótszych” rajdach będzie obowiązywał system punktacji znany z poprzedniego sezonu.

Więcej punktów będzie można natomiast zdobyć na kończącym każdy rajd odcinku „power stage”. Od tego roku dodatkowo premiowanych będzie pięć pierwszych miejsc (5-4-3-2-1 pkt). Triumfatorzy rajdów „długich” mogą w ten sposób zdobyć aż 55 punktów podczas jednej rundy. Za zwycięstwo w rundzie „krótkiej”, z jednoczesnym wygraniem ostatniego oesu zawodnik dopisze do swojego dorobku 30 pk

RSMP - raport odcinek 7 RSMP - raport odcinek 6 RSMP - raport odcinek 5 RSMP - raport odcinek 4 RSMP - raport odcinek 3 RSMP - raport odcinek 2 RSMP - raport odcinek 1