W Niepołomicach Adam wraz z Tomkiem zmierzą się z awarią Mazdy 6, w której nie działają hamulce. Mechanicy prędko dostrzegą, że wina nie leży po stronie klocków – awaria znajduje się w układzie hamulcowym. Najprawdopodobniej zepsuła się pompa vacum: w wyniku usterki nie jest ona w stanie wytworzyć podciśnienia, dlatego doszło do natychmiastowego pogorszenia skuteczności układu hamulcowego. Zdaniem kierującego nowa pompa jest zbyt droga – na jego własną odpowiedzialność mechanicy zamontują używaną część. Po wymianie elementu okazuje się, że to jeszcze nie koniec usterek.
Piotrek i Michał zajmą się naprawą Daewoo Tico. W pojeździe samoczynnie rusza się kierownica. Mechanicy uznają, że winę za to ponosi tulejka, która wypadła z kolumny kierownicy. Pojawi się poważny problem: tulejka jest całkowicie zniszczona, dlatego jej regeneracja jest niemożliwa. Kupno nowego elementu jest praktycznie niemożliwe, więc fachowcy będą musieli samodzielnie dopasować taką część. Podczas dalszego przeglądu samochodu wyjdą na jaw kolejne usterki: próba zamknięcia drzwi sprawi, że klamka zostanie w rękach Piotrka.
Mirek i Szymon otrzymają wezwanie do uszkodzonego traktora Massey Ferguson 3080. W pojeździe nie działają hamulce. Kierowcy zależy na szybkiej i fachowej naprawie, bo pożyczył traktor od kolegi. Mechanicy dostrzegą spory wyciek oleju z pompek hamulcowych. Nabycie części zamiennych do traktora w sobotnie popołudnie nie będzie jednak tak trudne, jak ich wymiana. Mechanicy będą musieli użyć siły. Na domiar złego Szymon przypadkiem rozerwie nową uszczelkę – uszkodzonej części nie ma w zestawie naprawczym.